REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ LAWENDA1. Wstęp1.1. Portal Internetowy pod adresem www.aptekalawenda.pl prowadzony jest przez:
APTEKĘ LAWENDA z siedzibą w Rzgowie ul. Rzemieślnicza 35 Hala A-bis lok A.33 będącą własnością Spółki APSPEC RYBOWSCY S.J. prowadzonej na podstawie:
Zezwolenia nr FŁ-1307/A/2017, wydanego w dniu 7 lutego 2017 r., przez Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Łodzi.
1.2. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania przez Klientów z Portalu oraz zasady zawierania Umowy Sprzedaży, Umowy Świadczenia Usług za pośrednictwem Portalu. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z ogólnie obowiązującymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
2. DefinicjeRegulamin - niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Umowa sprzedaży - oznacza umowę zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą
Sprzedawca – oznacza APTEKĘ LAWENDA z siedzibą w Rzgowie ul. Rzemieślnicza 35 Hala A-bis lok A.33 będącą własnością Spółki APSPEC RYBOWSCY S.J. z siedzibą w Starowej Górze ul. Mieszka I nr 7 wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000402724, NIP 7282787634.
Administrator – Sprzedawca pełni funkcje Administratora.
Usługodawca – oznacza Sprzedawcę.
Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Portal – portal internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.aptekalawenda.pl, pod którym prowadzony jest sklep internetowy (apteka internetowa) oraz świadczone są inne usługi elektroniczne.
Dostawca- oznacza profesjonalny podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
Klient - osoba fizyczna; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej, lub w inny sposób korzysta z Portalu.
Konto Klienta - oznacza indywidualną podstroną (panel) każdego Klienta, w której rejestrowane są dane dotyczące klienta w Portalu po dokonaniu rejestracji.
Konsument - kupujący będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, dokonujący u Sprzedającego zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana za pośrednictwem Portalu.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Portalu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
Newsletter – usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klientów polegająca na przesyłaniu klientom informacji o charakterze informacyjno-handlowym.
Towar - oznacza produkt, materiał, surowiec ( w tym Produkt leczniczy) przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Portalu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
Produkt leczniczy – Produkt leczniczy w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.
Punkty Odbioru – Stacjonarne miejsca odbioru zamówionych Towarów u Sprzedawcy, których adresy (lokalizacja) wskazane zostały na Portalu.
3. Postanowienia ogólne3.1. Sprzedawane towary i usługi świadczone za pośrednictwem Portalu, z uwagi na swój przedmiot, podlegają przepisom ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U 2016.2142) i ustawy z dnia 26 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. Dz.U.2017.149).
3.2. Sprzedawca nie prowadzi obrotu hurtowego Produktami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne. W związku z powyższym Klientem nie może być podmiot prowadzący sprzedaż detaliczną lub hurtową produktów leczniczych, w szczególności prowadzący aptekę, punkt apteczny, hurtownie farmaceutyczną.
3.3. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Portalu było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych. Sprzedawca nie bierze jednak odpowiedzialności, iż w przypadku niektórych urządzeniach końcowych, ich konfiguracjach jak i jakości łącza internetowego Portal nie będzie działać prawidłowo.
Sprzedawca oświadcza, iż korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania, modyfikowania i wykorzystania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe zabezpieczenia (np. programy antywirusowe, środki techniczne), które zminimalizują te zagrożenia.
3.4. Złożenie zamówienie oraz korzystanie z niektórych usług Portalu wymaga posiadania przez Klienta adresu poczty elektronicznej, a w przypadku zamówień składanych przez telefon aktywnego numeru telefonicznego przyjmującego wiadomości SMS.
3.5.Wszelkie prawa majątkowe i własności intelektualnej do Portalu i jego zawartości należą do Sprzedawcy lub innych podmiotów. W szczególności zabrania się wykorzystywania bez pisemnej zgody Sprzedawcy: zamieszczonych utworów, nazw, treści logotypów, adresów domen, zdjęć, grafik i innych własności intelektualnych, chyba że niniejszy Regulamin stanowi inaczej. Nie jest również dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Portalu w celu prowadzenia działań, które naruszałaby interes i dobre imię Sprzedawcy.
3.6. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Portalu nieodpłatnie Usługi elektroniczne na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
3.7. Sprzedawca stosuje tzw. mechanizm plików "cookies" w celach zapewnienia jak najwyższej jakości usług Portal oraz celach statystycznych. Mechanizm ten polega na zapisywaniu informacji przez serwer (Portal) na urządzeniu końcowym Użytkownika, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej. Mechanizm ten jest bezpieczny dla urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje jego zmian konfiguracyjnych oraz w jego oprogramowaniu. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Portalu będzie możliwe, poza funkcjami, które wymagają plików cookies do swojego działania.
3.8. Wybór dostawy do kraju innego niż Rzeczpospolita Polska będzie skutkować wykluczeniem produktów leczniczych i innych produktów niedozwolonych do sprzedaży w danym kraju lub niedopuszczonych do wysyłki przez wybranego Dostawcę.
4. Oferta, składanie zamówień i zawarcie umowy4.1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Apteki nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
4.2. Opisy towarów znajdujące się na Portalu służą wyłącznie celom informacyjnym oraz identyfikacyjnym. Przed użyciem produktów leczniczych należy zapoznać się z ulotką, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu
4.3. Zamówienia są przyjmowane przez Portal, telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w miejscu prowadzenia apteki przez Sprzedawcę. Zamówienia składane poprzez Portal oraz pocztę elektroniczną można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane telefonicznie oraz w miejscu prowadzenia Apteki można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 17.00 oraz w soboty 9.00-13.00.
4.3. W trakcie składania zamówienia przez Portal Kupujący podaje dane osobowe wskazane w formularzu - w tym numer telefonu - oznaczone jako obowiązkowe, stosownie do przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep (Rejestracja) na potrzeby ułatwienia procesu składania kolejnych zamówienia. W tym celu Klient powinien utworzyć login i hasło. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Klienta, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Klient ma w każdej chwili prawo i możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych stosownie do postanowień Polityki Prywatności Sprzedawcy.
4.4. W celu złożenia zamówienia poprzez Portal Kupujący powinien wykonać, co najmniej, następujące czynności, w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie:
a) dodanie do koszyka Towaru,
b) wybór rodzaju dostawy,
c) wybór rodzaju płatności,
d) wybór miejsca wydania Towaru,
e) przejście do podsumowania zamówienia poprzez użycie przycisku „Przejdź do podsumowania” - do tego momentu Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych / Towaru;
f) złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku "Zamawiam i płace".
4.5. W przypadku składania zamówienia przez telefon oraz email Klient zobowiązany jest to podania danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia (imienia, nazwiska, adres zamieszkania, adres email, numer telefonu). Po złożeniu zamówienia tą drogą klient otrzyma email z treścią zamówienia. Zamówienie realizowane jest po potwierdzeniu zwrotnym tego zamówienia (emaila).
4.5. W celu realizacji zamówienia Klient będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez odznaczenie odpowiedniego pola w Portalu lub potwierdzenie tego oświadczenia w emailu. Niezłożenie oświadczenia uniemożliwi złożenie zamówienia.
4.6. Umowę uważa się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta kolejnej wiadomości e-mail zawierającej ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia bądź informacji o otrzymaniu zapłaty za dokonane zamówienie.
4.7. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem. Integralną częścią umowy stanowi niniejszy regulamin, który jest udostępniony na stronie głównej Portalu skąd może zostać pobrany i wydrukowany.
4.8. Zawarcie umowy sprzedaży i akceptacja postanowień Regulaminu oznacza wyrażenie zgody na wystawienie i udostępnienie Kupującemu faktur oraz faktur korygujących w formie elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 54 poz. 535 ze zm.). Wyrażenie zgody na udostępnianie faktur w formie elektronicznej jest równoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktur w wersji papierowej.
4.9 Zamówienia niepotwierdzone lub nieopłacone w ciągu 14 dni od chwili złożenia będą automatycznie anulowane.
5. Cena i metody płatności. 5.1. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Towarów nie zawierają kosztu dostawy, oraz ewentualnego kosztu płatności, który określony jest zakładce Koszty i sposoby zapłaty. Cena ma charakter wiążący w momencie zawarcia Umowy sprzedaży. Szczegółowe informacje o sposobach i formie płatności oraz ewentualnych kosztach są zawarte na stronach Portalu oraz w zakładce: „Sposoby i koszty Płatności”.
5.2. Klient może wybrać następujące formy płatności w polskiej walucie (PLN) za zamówione Towary:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
b) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją odbioru osobistego w Punktach Odbioru (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w Punkcie Odbioru, po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
c) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayU, obsługiwany przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu PayU o dokonaniu płatności przez Klienta);
d) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia).
6. Dostawa6.1. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na wskazany adres, przy uwzględnieniu ograniczeń w wyborze Dostawcy Produktów leczniczych i Towarów wymagających szczególnych warunków transportu.
6.2. Dostawa produktów jest ograniczona do terenu państw Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Kupującego.
6.3. Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy Towarów w procesie zamówienia spośród następujących:
a) przesyłką kurierską poprzez firmę kurierską DPD,
b) przesyłką pocztową poprzez Pocztę Polską (Cypr, mniejsze wysypy należące do Unii Europejskiej),
c) przesyłką pocztową poprzez firmę InPost (dostawa do wybranego przez klienta paczkomatu),
d) osobiście w Punkcie Odbioru wskazanych na Portalu
z zastrzeżeniem iż Produkt leczniczy i niektóre inne Towary wymagające szczególnych warunków transportu ze względów bezpieczeństwa i niezbędnych warunków transportu, nie jest dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. oraz InPost Paczkomaty Sp. z o.o.
6.4. Termin otrzymania zamówionych produktów obejmuje czas sprowadzenia Towarów do Sprzedawcy, czas realizacji zamówienia i czas dostarczenia zamówionych produktów i w zależności od wybranego Dostawcy może wynieść od 1 do 11 dni roboczych. Szczegółowe informacje dostępne są w zakładce Koszty i sposoby Dostawy. W przypadku niedoręczenia przesyłki we wskazanym czasie, prosimy o niezwłoczną informację celem ustalenia przyczyn opóźnienia i podjęcia działań zaradczych lub reklamacyjnych
6.5. W przypadku zaginięcia przesyłki wysłanej za pośrednictwem Dostawcy i otrzymania od Klienta informacji o niedoręczeniu zamówionego Towaru, Sprzedawca zwraca Kupującemu uiszczone przez niego kwoty w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania informacji o niedoręczeniu Towaru.
6.6 W przypadku, gdy zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone z winy Klienta (błędny adres, odmowa przyjęcia), Sprzedawca zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta kosztami ponownego transportu zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw.
6.7. Przed odbiorem przesyłki od Dostawcy Klient zobowiązany jest sprawdzić,
czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan opakowania, taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy przesyłka nosi znamiona uszkodzenia należy odmówić przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie w celu poinformowania o uszkodzonej przesyłce. W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki z uwagi na uszkodzenie jej opakowania, po otrzymania od Klienta informacji w tym zakresie Sprzedawca, według wyboru Klienta, ponownie wyśle zamówione Towary lub dokona zwrotu wartości zamówienia oraz kosztów dostawy.
7. Odstąpienia od Umowy sprzedaży7.1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży może od niej odstąpić bez podania przyczyn (z wyjątkiem sytuacji opisanych w pkt 7.2.), składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem. Konsument może zrealizować to uprawnienie poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu) na adres siedziby Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej wskazany na Portalu w zakładce Kontakt. W przypadku przesłania przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu elektronicznie, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi w formie wiadomości e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7.2. Konsument nie może skorzystać z wyżej wymienionego uprawnienia do zwrotu w przypadkach w której przedmiotem świadczenia jest:
- towar będąca Produktem leczniczym, wydawany z apteki ogólnodostępnej w ramach wysyłkowej sprzedaży Produktów leczniczych, za wyjątkiem sytuacji gdy powodem zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie Produktu leczniczego;
- towar dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- towar ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- towar, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi towarami/rzeczami;
- towar nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- towar lub usługa, jeżeli Sprzedawca ją zrealizował w pełni za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
7.3. W razie odstąpienia od Umowy, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
7.4. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni (od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży) przesyłką pocztową na swój koszt.
7.5. Sprzedawca dokonuje zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności, tj. ceny Towaru i kosztów jego dostarczenia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Sprzedawca dokonuje zwrotu wskazanych wyżej płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy z zastrzeżeniem, iż termin ten może zostać wydłużony do chwili otrzymania z powrotem Towaru (w przypadku weryfikacji stanu jakościowego Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania (w innych przypadkach).
7.6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
7.7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że zgodnie ustalą inaczej.
8. Reklamacje, Gwarancja, rozstrzyganie sporów8.1. Sprzedawca zobowiązany jest do sprzedaży Klientowi Towarów wolnych od wad, z wyjątkiem przecenionych Towarów niepełnowartościowych (w tym z krótką datą przydatności do użycia), które Kupujący zamówił wiedząc o wadzie.
8.2. W razie niezgodności towaru z umową bądź w zakresie nieprawidłowości w świadczeniu usług drogą elektroniczną Klient powinien zgłosić Sprzedawcy reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres: APTEKA LAWENDA, 95-030 Rzgów ul. Rzemieślnicza 35 Hala A-bis lok A.33. przy użyciu formularza „Zgłoszenie reklamacyjne”, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
8.3. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. - Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
8.4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
8.5. Reklamowane Towary należy dostarczyć do Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca odstąpi od tego wymogu na podstawie przekazanej dokumentacji reklamacyjnej przez Klienta. Prosimy o opatrzenie przesyłki reklamacyjnej opisem: „REKLAMACJA”. Reklamowane towary należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres: APTEKA LAWENDA, 95-030 Rzgów ul. Rzemieślnicza 35 Hala A-bis lok A.33. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
8.6. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta. Sprzedawca może prowadzić korespondencja w procesie reklamacji poprzez pocztę email na adres wskazany przez Klienta, chyba że klient wyraźnie zaznaczył, iż żąda przesyłania korespondencji tradycyjną pocztą. Za datę doręczenie w przypadku korespondencji elektronicznej uznaje się datę wysyłki z konta nadawcy.
8.7. W przypadku odrzucenia reklamacji przez Sprzedawcę Klient może skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Sprzedawca informuje jednocześnie Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
8.8. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
8.9. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Portalu.
8.10. Klient może zgłosić Usługodawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług elektronicznych. Reklamacja wraz z uzasadnieniem może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres info@aptekalawenda.pl. Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
8.11. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Klienta. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności z Umową sprzedaży w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania Towaru Klientowi. W przypadku ewentualnego sporu z Klientem niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
9. Usługi elektroniczne i treści medyczne i farmaceutyczne zawarte na Portalu9.1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Portalu nieodpłatnie następujące Usługi elektroniczne: Konto Klienta Portalu, Newsletter, Interaktywne formularze umożliwiające dokonanie zapytań, zakupów i zamówień, zamieszczanie opinii (blog).
9.2. Usługa Prowadzenie Konta Klienta w portalu dostępna jest po dokonaniu rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Portalu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje wprowadzonych danych, jak też śledzenie stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.
Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
9.3. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy oraz inne treści o charakterze marketingowym i informacyjnym. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Usługodawcę na Portalu (lub zaznaczeniu zgody na uruchomienie tej usługi). Klient może w każdej chwili zrezygnować z tej usługi poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
9.4.Usługa Interaktywnych formularzy ma na celu ułatwienie sposobu dokonywania zamówień Towarów i kontaktów pomiędzy Klientem i Sprzedawcą. Rezygnacja z usługi odbywa się poprzez zaprzestanie korzystania z tejże.
9.5 Usługa Zamieszczanie opinii polega na umożliwieniu przez Usługodawcę, Klientom posiadającym Konto Klienta publikacji na Portalu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi Klienta dotyczących produktów i treści zawartych na Portalu. Rezygnacja z usługi odbywa się poprzez zaprzestanie korzystania z tejże
9.6. Usługodawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do usług elektornicznych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Usługodawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, lub zagraża bezpieczeństwu Portalu (m.in.: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Portalu, działaniami hakerskimi ). Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Usługodawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Usług elektronicznych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta.
9.7 Treści zamieszczane (upubliczniane) przez Klientów na Portalu są zamieszczane dobrowolnie na odpowiedzialność Klienta. Zamieszczając treść Klient oświadcza, że posiada wszelkie prawa majątkowe do rozpowszechnianych treści i nie narusza praw osób trzecich i Sprzedawcy poprzez zamieszczanie tam treści (danych, itp.). Klient Oświadcza, iż wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Usługodawcę treści zamieszczonych na Portalu.
9.8 Usługodawca oświadcza, iż zamieszczane przez Klientów treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
9.9 Publikowane na Portalu treści o tematyce zdrowotnej i farmaceutycznej nie stanowią porad o charakterze medycznym. Mają one charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczne porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie mogą one zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego. Przed zastosowaniem jakichkolwiek leków oraz przed rozpoczęciem leczenia bądź terapii, należy każdorazowo skonsultować się z lekarzem, który jako jedyny jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność leczenia. Użytkownik kierując się wyłącznie informacjami uzyskanymi za pośrednictwem Portalu działa na własną odpowiedzialność. W szczególności brak ostrzeżenia dotyczącego skutków stosowania określonego leku lub kombinacji leków nie może być poczytywany przez użytkownika jako wskazanie, że taki lek lub kombinacja leków jest bezpieczna, skuteczna lub właściwa dla użytkownika lub innych osób. Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z całym opisem leku umieszczonym na opakowaniu lub w dołączonej do leku ulotce, aby w pełni zrozumieć jego działanie, zastosowania oraz efekty uboczne.
10. Dane osobowe - polityka prywatności10.1. Sprzedawca do przetwarzania danych osobowych stosuje postanowienia Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) "RODO" i pozostałe przepisy krajowe dotyczące przetwarzania danych osobowych.
10.2. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca
10.3. W Spółce powołany został Inspektor Ochrony Danych z którym może się skontaktować pod adresem email: biuro@apspec.pl w przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
10.4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zawarcia umowy ze Spółką.
10.5. Spółka przetwarza dane osobowe jedynie w następujących celach:
- obsługi i realizacji zawieranych Umów Sprzedaży Towarów i Świadczenia usług za pośrednictwem Portalu,
- marketingu własnych produktów i usług,
- rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń,
- wysyłki informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną (np. Newsletter) wyłącznie w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda.
10.6. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody.
10.7. Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo do dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10.8. Dane osobowe są przetwarzane jedynie przez Sprzedawcę z zastrzeżeniem sytuacji kiedy to udostępnienie danych (jedynie dane w niezbędnym zakresie) jest konieczne do realizacji zawartych umów Sprzedaży i świadczenia innych usług przez Sprzedawcę, a dotyczy to :
- podmioty świadczące usługi dostawy Towarów (Dostawców),
- podmioty obsługujące płatności,
- podmioty prowadzące usługi wysyłki sms
- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne
na mocy zawartych umów powierzenia danych osobowych, zapewniających ich bezpieczeństwo i ochronę.
11. Postanowienia końcowe.11.1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili z Portalu.
11.2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
11.3. Regulamin może ulec zmianie. Każdego Klienta podczas zakupu poprzez Portal obowiązuje wersja Regulaminu w treści aktualnej na dzień złożenia zamówienia i akceptowana przez kupującego w momencie dokonywania zamówienia. Archiwalne wersje regulaminów będę zamieszczane w załączniku nr 3 do niniejszego regulaminu.
11.4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2019 r.
Załącznik nr 1 Zgłoszenie reklamacyjneReklamowany produkt wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym prosimy przesłać na adres: APTEKA LAWENDA, 95-030 Rzgów ul. Rzemieślnicza 35 Hala A-bis lok A.33. (+48 533 352 633 e-mail: info@aptekalawenda.pl ) i zachować dowód nadania przesyłki. Uwaga: Nie przyjmujemy paczek za pobraniem.
ZGŁOSZENIE REKLAMACJNE
Dane Zgłaszającego:
Imię i nazwisko
Adres
Tel
E-mail
Niniejszym zgłaszam reklamację zakupionego przeze mnie produktu:
NUMER ZAMÓWIENIA
NAZWA REKLAMOWANEGO PRODUKTU
NUMER SERII REKLAMOWANEGO PRODUKTU (jeżeli występuje)
PRZYCZYNA REKLAMACJI/SZCZEGÓŁOWY OPIS WADY
DATA STWIERDZENIA WADY
FORMA ROZPATRZENIA REKLAMACJI:
□ Naprawa □ Wymiana □ Obniżka ceny □ Zwrot pieniędzy
SPOSÓB DOKONANIA ZWROTU PŁATNOŚCI (w przypadku żądania zwrotu pieniędzy):
□ Automatycznie - na konto, z którego wpłynęła wpłata (PayU)
□ Przelew na rachunek bankowy nr:
SPOSÓB DOSTARCZENIA DECYZJI W SPRAWIE REKLAMACJI: □ E-mail □ List
_Data Czytelny podpis Kupującego*
Podpisując niniejsze zgłoszenie, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę APSPEC RYBOWSCY S.J. z siedzibą w Starowej Górze ul. Mieszka I nr 7 lub inne podmioty, którym spółka powierzyła przetwarzanie danych, do celów związanych z rozpatrzeniem niniejszego zgłoszenia, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000).
Załącznik nr 2 Oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 3 Archiwalne wersje regulaminu
Brak wersji archiwalnych.